2017. november 3., péntek

Horgolások.

Horgolt töklámpás


Hozzávalók:
maradék 3 féle sárga, fekete és zöld Catania fonal
3-as horgolótű
tű, cérna
1 db led-es elemes mécses



1. lépés: meghorgoltam a gerezdeket: 20+2 láncszemmel kezdtem narancssárga fonallal. 1. kör: 20 egyráhajtásos pálca, majd 3 láncszem, megfordítottam, és a kezdő láncszemsor aljára is 20 pálcát horgoltam. 1 láncszem, és 1 egyráhajtásos pálcával zártam a kört. A 2-4. körökben minden pálcába egyet tettem, az ívekbe: 2 pálca, 3 láncszem, 2 pálca került. A 3-4. kört okkersárgából készítettem.


2. lépés: citromsárgával összehorgoltam a gerezdeket a fonák oldalon.


3. lépés: meghorgoltam a szemeit: 5 láncszemet horgoltam, a harmadikba 1 rövidpálca, majd 1 félpálca, 1 egyráhajtásos pálca. Egy kör rövidpálcával körbehorgoltam. Elkészítettem a száját: 1-3. sor: 4 rövidpálca. 4-5. sor: 2 rövidpálca. 6. sor: 2 rövidpálca, 4 láncszem. 7-9. sor: 4 rövidpálca. 10. sor: két kúszószem, 2 rövidpálca. 11-12. sor: 2 rövidpálca. 13. sor: mint a 6. sor. 14-16. sor: 4 rövidpálca.


4. lépés: Meghorgoltam a csumáját: 6 láncszemből gyűrűt kapcsoltam, amibe 6 rövidpálcát horgoltam. 6 kört haladtam így. A 7. körben minden pálcába kettőt horgoltam. A 8. körben szintén, a 9. körben pedig 36 pálcára szaporítottam. A 10. körben 5+2 láncszemet készítettem, a 3. láncszembe: 1 rövidpálca, majd 1 félpálca, 1 egyráhajtásos pálca, 1 kétráhajtásos pálca, 1 háromráhajtásos pálca következett. Ezt még ötször megismételtem, végül egy sor rövidpálcával körbehorgoltam.


5. lépés: a helyükre varrtam az alkatrészeket, majd a töklámpást ráhelyeztem egy elektromos mécsesre.

Az INGYENES letöltéshez kattints a képre!

Tudtad, hogy nekünk, magyaroknak is van tökfaragó hagyományunk? 


„Töklámpát faragni vidám dolog, pláne, hogy van saját töklámpás legendánk is. Magyarországon például már az 1700-as évek végétől lápásokat vájtak maguknak a nagydobosiak farsang idején, és utána ezzel ijesztgették az épp arra járókat. Hosszú évszázadokon át a töktermelés is világhírű volt Magyarországon. A "fénylik, mint Salamon töke" mondás szintén a magyar töklámpások hagyományát hirdeti. Salamon I. Endre fia volt. Mikor aztán 1077-ben nem ő, hanem László került trónra, csatába indult. Azonban László győzött, így Salamon lemondott jogairól és visszaadta a koronázási jelvényeket. Aztán 1082-ben ismét összeesküvést szőtt László ellen, de elfogták és a visegrádi vár egyik tornyába zárták. A legenda szerint a torony bejáratát befalazták, minden ablakra marhahólyagot húztak, éjszaka pedig töklámpásokkal világították be Salamon lakhelyét, hogy az őrök a legkisebb mozgást is láthassák. A hagyomány szerint innen származik a mondás.”


Forrás: http://www.kezimunkasuli.hu/2017/10/horgolt-toklampas.html

Horgolt függönyelkötő


Hozzávalók:
3-as horgolótű
5 dkg rézvörös színű pamutfonal

Mérete:
49 x 15 cm

Méretpróba:
25 rövidpálca x 27 sor = 10 x 10 cm

Minták:
Rövidpálcák 
Pikós szegélyminta: *1 rövidpálca, 1 db 3 láncszemes pikó, 2 rövidpálca*


Függönyelkötő:
30 láncszemmel kezdjük. A 14, 22, 26, 30, 34, 38, 42, 46, 48, 54, 56, 58. és a 62. sorok végén 1 szemet fogyasztunk. A 63. sorral befejezzük a munkát. A kezdő láncszemsorra meghorgoljuk a tükörképét. 2 sor rövidpálcával körbehorgoljuk a függönyelkötőt. A második sorban a rövid oldal közepén 25 láncszemet készítünk az akasztója számára. A 3. sorban a pikós szegélymintával horgolunk a hosszú széleken, rövidpálcákkal a rövid oldalakon, a 25 láncszemes ívbe 25 rövidpálcát teszünk.

Virág:
6 láncszemből gyűrűt kapcsolunk, majd a gyűrűbe 6 kockát teszünk. Egy kocka 3 láncszemből és 1 egyráhajtásos pálcából áll. Az első kockát 6 láncszemmel helyettesítjük. A következő sorban minden kockába 1 rövidpálca, 1 egyráhajtásos pálca, 1 kétráhajtásos pálca, 1 háromráhajtásos pálca, 1 háromláncszemes pikó, 1 háromráhajtásos pálca, 1 kétráhajtásos pálca, 1 egyráhajtásos pálca, 1 rövidpálca kerül. 

Összeállítás:
A képen látható módon felvarrjuk a virágot.

Az ingyenes letöltéshez kattints a képre!


Forrás: http://www.kezimunkasuli.hu/2017/10/horgolt-fuggonyelkoto.html

Horgolt fürdőszobai garnitúra

Hozzávalók:
35 dkg közepesen vastag bézs színű zseníliafonal 3-as horgolótű 2 m zsinór

Mérete:
szabvány

Méretpróba:
23 pálca x 10 sor = 10 x 10 cm

Minta:
Hurkos minta
1. és páratlan sorok: rövidpálcák 2. és páros sorok: szintén rövidpálcákkal dolgozunk, de mielőtt lehorgoljuk a rövidpálcákat, a bal kezünk középső ujjára tekerjük a fonalat, és szorosan tartjuk a pálca lehorgolásáig.

Fedél huzat:
6 láncszemből gyűrűt kapcsolunk, amibe 12 db rövidpálcát teszünk. Hurkos mintával dolgozunk. 2. kör: 12 rövidpálca. 3-4. kör: 24 rövidpálca. 5-10. kör: 48 rövidpálca. 11-12. kör: 96 rövidpálca. A 13. körben: 36 rövidpálca, 3 láncszem, 24 rövidpálca, 3 láncszem, 36 rövidpálca. 14-20. kör: minden rövidpálcába 1 rövidpálca, a 3 láncszemes ívekbe: 1 rövidpálca, 3 láncszem, 1 rövidpálca. A 21. körben: az alsó 48 rövidpálcára 72 rövidpálca. A többi részt az előzőekkel megegyezően horgoljuk. A 31. körben: az alsó 60 rövidpálcára 90 rövidpálca. A többi részt az előzőekkel megegyezően horgoljuk. Az 54. körben: az íves részre *1 egyráhajtásos pálca, 1 láncszem, 1 kimarad* (*-*-ig ismétlünk). Az egyenes részre hurkos mintát horgolunk. A lyuksorba zsinórt fűzünk.

Szőnyeg:
100 rövidpálcával 74 sort horgolunk. A 75 sorban: 40 pálca után megfordulunk. Minden második sorban fogyasztunk: 5,4,3,2,1 pálcát. 110 soros összmagasságnál befejezzük. Elkészítjük a másik felét is.

A letöltéshez kattints a képre!


Forrás: http://www.kezimunkasuli.hu/2017/10/horgolt-furdoszobai-garnitura.html


Horgolt fürdőszobai tároló




Hozzávalók:
10 dkg ekrü színű vékony pamut horgolófonal
2-es horgolótű
1 db 13 cm-es fa pálcika
varrótű

Mérete:
akasztó nélkül kb. 11 x 55 cm

Méretpróba:
30 kétr. p. x 10 sor = 10 x 10 cm



Háta:
32 kétráhajtásos pálca szélességben 41 sort horgolunk.

Eleje:
9 db egyforma négyzetet horgolunk: 6 láncszemből gyűrűt kapcsolunk. 1. kör: 6-szor: *2 kétráhajtásos pálca, 4 láncszem*. 2. kör: a 2 kétráhajtásos pálca közé: 5 kétráhajtásos pálca, az ívbe 1 rövidpálca. 3. kör: a rövidpálcákba és az ötpálcás csoportok középső pálcájába 1-1 rövidpálca, közéjük 6 láncszem. 4. kör: a rövidpálcákba 5 kétráhajtásos pálca, az ívekbe 1 rövidpálca. 5. kör: *13 rövidpálca, 5 láncszem, 1 kétráhajtásos pálca a középső pálcába, 5 láncszem*. 6. kör: az ötláncszemes ívekbe: 6 kétráhajtásos pálca, közé (a csúcsra) 3 láncszem. Az oldalakra: *2 kétráhajtásos pálca, 2 láncszem, 2 kimarad*. 7. kör: minden kétráhajtásos pálcába kétráhajtásos pálcát, az ívekbe 2 kétráhajtásos pálcát, a csúcsokon levő 3 láncszemes ívekbe 5 kétráhajtásos pálcát horgolunk.

Összeállítás:
Összehorgoljuk a négyzeteket, majd az egészet körbehorgoljuk: *3 rövidpálca, 1 db háromláncszemes pikó*. Ugyanígy körbehorgoljuk a hátát is. Egymásra fektetjük az elejét és a hátát. A legalsó soron, összevarrjuk a két darabot. Az elejét a 3. és a 4. négyzet közötti vonalon rávarrjuk a háta 13. és 14. sorához. Ugyanezt megismételjük egy „emelettel” feljebb is. Végül szintén 13 sor távolságban rögzítjük az eleje felső szélét is a hátához. A háta fennmaradó részét visszahajtva hornyot képezünk, és levarrjuk. Ebbe fűzzük a pálcikát. 50 láncszemből akasztót készítünk.

Az ingyenes letöltéshez kattints a képre!


Forrás:

http://www.kezimunkasuli.hu/2017/10/horgolt-furdoszobai-tarolo.html

Gyöngyökkel díszített horgolt nyakék

A klasszikus szalaghorgolás technikát megbolondítva egy kis gyöngyös díszítéssel ilyen nyakéket eredményez :-)



Hozzávalók:
kevés ezüst színű, 0,2 mm-es gyöngyfűző cérna
14-es horgolótű
tűbefűző
61 db fekete kásagyöngy
1 db delfin kapocs



1. lépés:
10 láncszemet horgoltam, majd az utolsó négybe 1-1 egyráhajtásos pálcát tettem.


2. lépés:
6 láncszemmel fordultam, és minden pálcába 1-1 pálcát horgoltam.


3. lépés:
3 láncszem után a tűbefűzőre húztam egy gyöngyöt, a hurkot magasra felhúztam, és kivettem belőle a horgolótűt. Áthúztam a hurkot a tűbefűzővel a gyöngyön, és ismét 3 láncszemet horgoltam.


4. lépés:
minden pálcába 1-1 pálcát horgoltam.


5. lépés:
a 3. és a 4. lépést ismételtem, amíg elértem a kellő hosszúságot.


Összeállítás:
az utolsó két elemre szintén nem tettem gyöngyöt, mint az elején. Az egyik oldalra felvarrtam a delfin kapcsot.

Az ingyenes letöltéshez kattints a képre!

Forrás:


http://www.kezimunkasuli.hu/2017/09/gyongyokkel-diszitett-horgolt-nyakek.html

Gyöngyökkel díszített horgolt gyűrű



Hozzávalók:

1 db 2 cm és 1 db 1 cm átmérőjű fém karika
18 db fekete gyöngy
1 db ezüst színű gyöngy 
ezüst színű gyöngyfűző cérna 
14-es csipkehorgolótű 
varrótű 
tűbefűző 

1. lépés:

a nagyobbik karikát behorgoltam rövidpálcákkal. 

2. lépés:

behorgoltam a kisebbik karikát is. 

3. lépés:

egymástól egyenlő távolságra ráhorgoltam 10 db gyöngyöt. A gyöngyök behorgolásának módszere: kb 3 cm-re felhúzzuk a hurkot, kivesszük belőle a horgolótűt. A gyöngyön átvezetjük a tűbefűzőt, belefűzzük a hurkot, amit áthúzunk a gyöngyön. Beletesszük a horgolótűt a hurokba, és egy láncszemmel szorosan lehorgoljuk. Egy rövidpálca, majd elejétől ismételjük.

4. lépés:

8 fekete, és egy ezüst színű gyöngyből a képen látható virágot fűztem.

5. lépés:

a kis karika közepébe illesztettem a virágot, és varrással rögzítettem. Végül a nagy karikára varrtam a díszt.







A nyomtatható leírás ingyenes letöltéséhez kattints ide:



Forrás: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése