2018. június 3., vasárnap

Praktikák a konyhából.

Hogy ne a kukába landoljon
(a felesleges kenyér)
Szárítsd meg a szeleteket. Sok mindenre használható. Sokáig eláll.
Sajtreszelő segítségével készíthetsz finom morzsát. A morzsát többféle ételhez szoktuk használni.
Ha a szikkadt szeleteket belemártod fűszerezett tojásba, megsütöd , - kész az ízletes bundás kenyér.
Lerakod a kizsírozott tepsi aljára a tejjel megszentelt szeleteket, rá zöldség - vagy húsfélét, leöntöd tojás-tejfől-sajt keverékkel, a sütőbe tolod, finom ételt készíthetsz. Variálhatod az ízeket!
Kedvenc reggelid lehet a sima főtt tojás friss pirítóssal. A pirítós készítéséhez szenteld meg kissé vízzel a kenyérszeletet.
Morzsás tészta:
Daráld durvára a száraz kenyeret, majd kevés olívaolajon sóval, borssal és fűszerekkel pirítsd meg. Keverd össze a megfőzött tésztával és szórd meg reszelt sajttal. Süsd 5-10 percig a sütőben, amíg enyhén ropogós lesz a teteje!
Tedd a száraz kenyeret a hűtőbe a zöldségtárolóba, remekül magába szívja a párát, a zöldség tovább friss marad!
Ízlésed szerinti fűszereket keverj össze egy kis sóval és olvasztott vajjal. Kend meg vele a kenyérszeleteket, vágd apró darabokra, majd tedd a sütőbe. 200 fokon süsd ropogósra! A bolti kockák drágábbak!
Pirítsd meg a kenyérszeleteket. Keverj fokhagymát a vajhoz és kend meg a szeleteket. Önmagában is remek, de leveshez vagy saláták mellé kínálva komplett fogás lehet.
Használhatod a száraz kenyérszeleteket krémlevesek sűrítéséhez is
Éleszd újra a száraz kenyeret!
Dörzsöld át a kenyeret jégkockával, vagy permetezd meg egy kis vízzel, majd tedd be a sütőbe és süsd 200 fokon 4-5 percig!
A megszáradt kenyér tökéletes mártogatósokhoz isl - pirítsd meg, próbáld ki!
A kenyérfelfújthoz keress recepteket az interneten.
Beáztatod a szeleteket, fasírtba teszed.
A szikkadt kifliből, zsemléből:
1. máglyarakást készítek - nagyon finom!
2. Szikkadt zsemléből kiváló túróval töltött zsemlét lehet készíteni.
3. Szikkadt kifliből pedig remek a mákos guba.
És végül ne felejtkezzünk meg a rendkívüli meleg szendvicsekről, nagyon finomak illatos teákkal. Jó étvágyat az ötletes finomságokhoz!


SERTÉSMÁJ
A megmosott és megtörlött sertésmájat 2 cm vastag szeletekre vágtam, egy lábosba felforrósított olajba tettem (kb fél liter), 22 percig sütöttem, azután óvatosan leöntöttem a májról az olajat. Még melegen a májat megszórtam bőven piros paprikával, borssal, zúzott fokhagymával, pici mustárral.




Jobb lett, mint gondoltam
Főztem több, mint egy kiló burgonyát, feléből gyúrtam tojásos élesztős tésztát. Amíg pihent a tészta, a krumpli másik feléből készítettem tölteléket reszelt sajt, só, bors, darált paprika, porpaprika hozzáadásával. A tésztát alaposan lisztezve kinyújtottam, 5x10 cm darabokra vágtam, mindegyik darabra fél ek tölteléket tettem, begöngyöltem. A pogácsákat villával lelapítottam, bő olajban mindkét oldalán szép pirosra megsütöttem. Aki kipróbálja, nem fogja megbánni.



Eseménytár, süteménytár, munkáink az egyesületben
Anikó Unger saját receptje: Szeretett anyósom mestere volt az olcsó, egyszerű de nagyon finom paraszti ételeknek. Az alábbi receptet tőle tanultam, gyakran készítem, de még senkivel nem találkoztam aki ismerné. Örömmel teszem itt közzé.
Szikkadt zsemlekockákat zsiradékon lábasban megpirítok. Amikor kész, megszórom zúzott fokhagymával, pár pillanatig még pirítom. Borsot teszek rá. Elzárom alatta a gázt és felöntöm annyi forró húslevessel, hogy a zsemlekockák fedő alatt megpuhuljanak, de ne essenek szét. Ezt akkor készítem amikor húslevest főzök, mert ez a köret a főtt hússal és a zöldségekkel nagyon finom második fogás.



Ahogy én készítem:
Kókusztej
-------------
1 literes fazékba szórok 1 bögrényi kókuszreszeléket, öntök rá 7-8 deci lobogó forró vizet. Negyed óra múlva 1 perces munka botmixerrel. Szűrővel ketté választom a tejet és a reszeléket. A reszeléket felhasználom a sütikhez vagy más célokra. A kókusztejből lesz a finom ízű kakaó.

Gyors, egészséges, jóízű reggeli
Egy nagyobb burgonyát lereszelünk, hozzá adunk 1-2 tojást, 2 ek kukoricalisztet, apróra vágott petrezselymet, sót,borsot. Ezt a masszát felhevített serpenyőbe öntjük, kevés olajon lassú tűznél mindkét oldalon pirosra sütjük. Salátával vagy más zöldséggel, esetleg aludttejjel fogyasztjuk.




KARFIOLKRÉM
Sokféle recept van, de nekem a következő ízlik legjobban:
Főtt karfiol, tejföl, vaj, reszelt sajt, főtt tojás, kevés mustár, só, bors, petrezselyem

Forrás::konyhai praktikák / facebook /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése